5 نکته ایمنی برای داربست فصلی

فرقی نمی کند که شما پیمانکار یک پروژه بزرگ باشید یا یک پروژه کوچک؛ مهم آن است که اهمیت ایمنی داربست ها را مد نظر خود قرار دهید و با نصب اصولی و صحیح آن ها، بهترین داربست را برای پروژه خود داشته باشید در این مطلب ما قصد داریم، 5 نکته ایمنی برای داربست های فصلی را به شما عزیزان معرفی کنیم. همراه ما باشید.

منظور از داربست فصلی داربست هایی است که برای پروژه های عظیم ، که در مدت زمان طولانی تری به اتمام می رسند، استفاده می شوند . داربست های فصلی باید تماما توسط افرادی نصب شوند که صلاحیت کامل را برای طراحی آنها، نصب، تغییر و برچیدنشان دارند. در واقع این موضوع یکی از الزامات در مقررات نصب داربست ها است.

  1. 5 نکته ایمنی به هنگام نصب داربست فصلی

حال که متوجه شدیم تا چه اندازه داربست های فصلی دارای اهمیت هستند و چه افرادی می توانند آن ها را نصب و طراحی کنند، در این بخش به معرفی 5 نکته ایمنی می پردازیم که شما می بایست به هنگام نصب داربست فصلی آن را مد نظر خود قرار دهید.

  • بازرسی داربست

در فصول سرد، رطوبت و وزش باد خطرات را افزایش می دهد. در این طور مواقع، ایمنی در درجه اول قرار می گیرد. معمولا در این فصل ها ما شاهد سقوط کارگران از روی داربست ها هستیم. پویابست می تواند خدمات بازرسی داربست فصلی را به شما عزیزان ارائه دهد تا از ایمنی این سازه ها، اطمینان کامل را به همراه داشته باشید.

  • نصب سقف های موقت

سقف های موقت بهترین انتخاب برای محافظت از محل ساخت و ساز می باشد. این سقف ها همچنین به محافظت از داربست ها به هنگام وزش بادهای شدید نیز می پردازند. اگر پروژه شما در منطقه جغرافیایی قرار دارد که آب و هوای آن در اکثر مواقع نامساعد است، استفاده از سقف های موقت بهترین انتخاب است.

  • هوشیار عمل کنید تا ایمن بمانید

همواره پیش بینی وضع هوا را مد نظر خود قرار دهید. زمانی که بدانید که قرار است فردا با یخبندان، وزش باد، باران یا برف رو به رو شوید، می دانید که چه زمانی باید کار را تعطیل کرده و چه زمانی می توانید آن را با ایمنی کامل، ادامه دهید.

  • به کارگران گوشزد کنید که از لباس مناسب استفاده کنند

هرچه بدن کارگر به هنگام کار گرم باشد، می تواند به خوبی خطرات را تشخیص داده و عکس العمل لازم در برابر آن را از خود نشان دهد. قبل از شروع پروژه، با توجه به هوا به کارگران گوشزد کنید که از بهترین پپوشش برای حضور روی داربست ها استفاده کنند تا مشکلی برایشان، حین کار پیش نیاید.

  • روشنایی پروژه را در بهترین حالت ارائه دهید

ماه هایی که در فصل زمستان قرار دارد، دارای صبح های تاریک و شب های بلند است. کار در تاریکی، آن هم در هوایی سرد می تواند خطرات بسیاری را با خود به همراه داشته باشد. به همین خاطر باید روشنایی پروژه را همواره مد نظر خود قرار دهید. می توانید از نور افکن ها استفاده کنید یا از مشعل ها برای روشن کردن منطقه استفاده کنید.

  • اقدامات ایمنی داربست ها به چه شکل است؟

یکی از سخت ترین مشاغل، کار در ارتفاعات است. هنگامی که در ارتفاع به فعالیت پرداخته می شود، استفاده از مهار کننده ها برایی کارگران بسیار ضروری است. در زمستان که خطراتی، جدا از موارد قید شده برای سقوط کارگران وجود دارد، بررسی مهار کننده ها بسیار مهم است، زیرا رابطه مستقیم با جان کارگران دارد.

شما به عنوان پیمانکار، قبل از این که کارکنان روی داربست ها بروند باید ایمنی آنها را مورد بررسی قرار دهید. می توانید از تخته های چوبی ضد لغزش در فصول سرد، به جای تخته های معمولی استفاده کنید. از سویی دیگر، می توانید برای کارکنان، انواع چکمه های ضد لغزش را خریداری کنید تا در روزهایی که یخ و گل روی تخته ها جمع شده است، با استفاده از آن ها خطر سقوطشان، کاملا از بین برود.

روش های بسیاری وجود دارد که شما می توانید از آن ها به عنوان اقدامات ایمنی داربست ها استفاده کنید. نکته مهم در رابطه با تمامی موارد این است که ابتدا کارگر را از انجام کاری که دارد روی داربست ها انجام می دهد مطلع کنید، سپس خود نیز به بررسی ایمنی داربست ها و کارگران پرداخته تا پروژه بدون مشکل به انتها برسد.

سخن پایانی

ما در پویابست امیدواریم که بهترین راهنمای ایمنی داربست های فصلی را به شما عزیزان ارائه دهیم. شما می توانید با اطمینان بر روی دانش و تجربه ما از ایمنی داربست ها، در کنار نکاتی که در این بخش به شما معرفی کردیم به راحتی پروژه خود را آغاز کرده و بدون بروز حوادث آن را به اتمام برسانید. شما می توانید خرید داربست ها و همچنین بررسی ایمنی آنها را نیز به راحتی به ما بسپارید. از این که در این مطلب همراه ما بودید، بسیار سپاس گذاریم.

error: محتوا این سایت محفوظ شده می باشد