قیمت اجاره داربست

قیمت اجاره داربست و تعرفه در تهران 1401
قیمت اجاره داربست در تهران بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود که ما در ادامه برخی از آن ها را بررسی می کنیم.

جنس داربست

یکی از مهم ترین پارامترهایی که بر روی قیمت اجاره داربست، قیمت نصب داربست و قیمت فروش داربست تاثیر دارد، جنس داربست است.  داربست های چوبی ارزان ترین نوع داربست ها بوده و در کنار آن لوله داربست سنگین فولادی قرار دارد که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. داربست هایی آلومینیومی نیز وجود دارد که به دلیل گران قیمت بودن در ایران طرفدار زیادی ندارد.

متراژ داربست

متراز داربست ها را بر اساس متر مکعب محاسبه می کنند. مطابق جدول قیمت اجاره داربست فلزی در تهران که در سال 1400 توسط اتحادیه صنف سازندگان مسکن تهران انتشار یافت، متراژهای لوله داربست کمتر از 100متر، 100 تا 200 متر و 200 متر به بالا قیمت گذاری شده بود.

نوع داربست

نوع داربست هایی که در ساخت و ساز استفاده می شود نیز در قیمت اجاره آن ها تاثیر دارد. این داربست های به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می شوند.

مدت زمان اجاره

قیمت اجاره لوله داربست ارتباط مستقیمی با مدت زمان اجاره آن دارد. معمولا مدت زمان اجاره به صورت هفتگی در نظر گرفته می شود. در واقع در مجامع بین المللی اجاره ها به صورت هفتگی قیمت گذاری می شوند. این در حالی است که در ایران این اجاره به صورت ماهانه محاسبه می شود. این بدان معناست که شما برای اجاره چند روزه تا 1 ماه باید یک قیمت را بپردازید.

مکان اجرای نصب داربست

از دیگر عواملی که روی قیمت اجاره داربست ها تاثیر دارد، می توان محل نصب آن ها اشاره کرد. به عنوان مثال قیمت اجاره و قیمت نصب داربست فلزی بر اساس شرایط محاسبه می شود که این داربست ها به زیر سازی نیاز دارند یا خیر.

همچنین نصب داربست ها در محل هایی که رفت و آمد زیادی دارند با توجه به این که نکات ایمنی بیشتری باید رعایت شود، روی قیمت اجاره داربست ها تاثیر دارد.

error: محتوا این سایت محفوظ شده می باشد