اهمیت استفاده از پله و پاگرد داربستی

  • اهمیت استفاده از پله و پاگرد داربستی

در پروژه‌های ساختمانی هنگامی‌که کارکنان نیاز دارند در ارتفاع بیشتر از ۲ متر کار کنند باید از سازه داربستی استفاده شود. البته رعایت نکات ایمنی هنگام نصب و برپا کردن سازه اهمیت بالایی دارد. یکی از این نکات که بر اساس آیین‌نامه داربستی باید رعایت شود، استفاده از پله و پاگرد برای رفت‌وآمد افراد و رسیدن به طبقات بالاتر است. به دلیل اینکه لوله‌های داربست امنیت کافی ندارند و نیاز به نصب راه‌پله است.

  • همه‌چیز درباره پله و پاگرد داربستی

داربست یکی از ساخته‌های دست بشر است که از زمان‌های گذشته مورداستفاده قرار می‌گیرد. درگذشته این داربست‌ها را با استفاده از چوب می‌ساختند اما امروزه داربست‌های فلزی جایگزین مناسب و امنی برای داربست‌های چوبی هستند.

 به دلیل اینکه ایمنی کارکنان از اهمیت بالایی برخوردار است، باید تمام جوانب در نظر گرفته شود تا امنیت جانی افراد در پروژه‌های ساختمانی حفظ شود. یکی از ابزارهای ایمنی که باعث بالا رفتن سطح ایمنی داربست می‌شود، استفاده از پله و پاگرد داربستی است.

 افرادی که در زمینه نصب داربست تجربه‌دارند با سرهم کردن قطعات راه‌پله می‌توانند یک پله و پاگرد داربستی امن و مطمئن ایجاد کنند تا کارکنان برای رفت‌وآمد به ارتباط بالاتر و پایین رفتن از راه‌پله استفاده کنند و دیگر نیاز نباشد از لوله‌های داربست بالا و پایین بروند.

  • ویژگی‌های پله و پاگرد داربستی

 کف پله و پاگرد داربستی دارای ۳۰ سانتی‌متر عرض و همچنین ۲۰ سانتیمتر ارتفاع است. معمولاً از ۶ تا ۱۴ پله برای ایجاد راه‌پله داربستی استفاده می‌شود. برای دسترسی پیدا کردن به ارتفاعات بیشتر امکان اضافه کردن یک پاگرد دیگر نیز وجود دارد. برای ساخت پاگرد آن از صفحات فلزی استفاده می‌شود که موجب به وجود آوردن یک قسمت پیچ مانند در پله‌ها می‌شود.

  • دلیل استفاده از پله و پاگرد داربستی چیست؟

اولین دلیل برای استفاده از پله و پاگرد دار بسته افزایش ایمنی کارکنان با استفاده از این ابزار است.

کارگران نیمه ماهر به‌راحتی می‌توانند در محیط سازه رفت‌وآمد کنند و مشکلی نداشته باشند.

یکی دیگر از دلایل فروش پله و پاگرد داربستی این است که قیمت مناسبی دارند و درصورتی‌که از پله داربستی استفاده کنید نیازی به نردبان داربست ندارید و هزینه‌های شما کاهش پیدا می‌کند.

 پله و پاگرد داربستی از جنس فلز ساخته می‌شود و کیفیت بسیار بالایی دارد؛ بنابراین در شرایط عادی به‌هیچ‌وجه دچار آسیب نمی‌شوند و از بین نمی‌روند.

زاویه نصب نردبان داربستی ۷۵ درجه است، اما پله‌های داربستی فضای زیادی اشغال نمی‌کند؛ بنابراین در پروژه‌هایی که فضا محدود است به‌راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

نصب کردن و جمع‌کردن پله‌ها بسیار راحت انجام می‌شود و زمان زیادی نمی‌گیرد.

رنگ پله‌ها شب رنگ و به رنگ فسفری است؛ بنابراین در شب کارگران می‌توانند بدون خطر و به‌راحتی از این پله‌ها استفاده کنند. حتی به دلیل آجدار بودن کف پله و پاگرد به‌هیچ‌وجه کارکنان روی آن سر نمی‌خورند.

  • در انتخاب پله و پاگرد داربستی به چه نکاتی باید توجه کنیم

قبل از خریدوفروش پله و پاگرد داربست می‌توانید از کارشناسان مجموعه داربست پویابست در این زمینه مشاوره و راهنمایی دریافت کنید؛ اما مواردی که باید قبل از انتخاب و خرید پله و پاگرد آن توجه کنید عبارت‌اند از:

  1. تعداد کارکنانی که به‌صورت روزانه از پله‌ها رفت‌وآمد می‌کنند.
  2. محاسبه افرادی که به‌صورت هم‌زمان روی پله قرار می‌گیرند.
  3. در نظر گرفتن ابعاد فضای نصب و سازه داربست
  4. برآورد میزان باری که پله‌ها بایستی تحمل کنند.
  5. به‌کارگیری افراد متخصص برای نصب پله‌ها
error: محتوا این سایت محفوظ شده می باشد